هود آشپزخانه یکی از وسایل بسیار مورد نیاز هر خانه ای است. وظیفه اصلی هود حذف بو های بد در هنگام غذا پختن است. علاوه بر این برای سلامتی هم مفید است. هود آشپزخانه با حذف چربی ها و مواد آلوده سبب سالم نگه داشتن محیط آشپزخانه شما می شود. هود یک وسیله بسیار ضروری است. تنها کافی است یکبار بدون روشن کردن آن غذایی در آشپزخانه سرخ کنید. تفاوت را احساس خواهید کرد. مدل های متفاوتی از هود وجود دارد نظیر: زیر کابینتی، شومینه ایی، مخفی و جزیره ای. قطعا هر مدل کارآیی خاص خودش را دارد. وابسته به طراحی کابینت های آشپزخانه معمولا نوع آن را مشخص می کنند. همچنین سلیفه ها متفاوت است و افراد مختلف مدل های متنوع را می پسندند. مطلبی که در ادامه آمده است به شما کمک می کند تا با مزایا و معایب هر قسمت آشنا شوید.

هود آشپزخانه

هود مخفی یا توکار

ظاهر آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی فضای خانه دارند. مخصوصا خانم حساسیت بسیار زیادی روی طراحی و شیک بودن آشپزخانه خود دارند. مخفی بودن هود آشپزخانه به شما کمک می کند تا ظاهر یک دست تری داشته باشید. این مدل طرفداران بسیار زیادی دارد. از جمله دلایل آن می توان به این اشاره کرد که جای کمتری را اشغال می کند و شما می توانید کمد بیشتری برای قرار دادن وسایلتان داشته باشید. این یک ویژگی منحصر به فردی که افراد را طرفدار این مدل کرده است و الا هود مخفی با سایر هود ها تفاوت چندانی ندارد. میزان مکش، قدرت موتور هود مخفی مانند سایر هود های آشپزخانه است.

هود جزیره ای

هود جزیره ای انتخابی عالی برای ان دسته از افرادی است که به دنبال شیک ترین ها هستند. می توان در مدل های متفاوتی آن را طراحی کرد. قالب های استوانه ایی، مکعبی و کره ایی می توان از این مدل ساخت که جلوه بسیاری به آشپزخانه خواهد داد. هر هود یک سینی مکش دارد که برای این نوع سینی مکش بسیار کوچک است. همین خصوصیت باعث شده که از هود جزیره ایی در اشپزخانه هایی استفاده شود که اجاق گاز در وسط قرار گرفته است. قطعا این سبک چیدمان صرفا دکوری بوده و به درد پخت و پز نمی خورد یا کمتر باید پخت پز صورت گیرد. مدل های دیواری و سقفی در بازار موجود است. اگر اجاق در وسط باشد و پخت پز هم زیاد انجام می شود می توان از نوع سقفی استفاده کرد. مدل های سقفی به صورت آسانسوری نیز وجود دارند یعنی شما با استفاده از ریموت می توانید ارتفاع ان را کم یا زیاد کنید.

انواع هود زیر کابینتی

اولین مدل هایی که در بازار وارد شد، هود زیر کابینتی بود. این مدل معمولا بین کابینت ها و در بالای اجاق گاز قرار می گیرد. مدل ها و طرح های آنن بسیار زیاد است. به راحتی می توانید مدل مورد نظر خودتان را با فضای آشپزخانه و کابینت های آن ست کنید. فیلتر آن از پشم شیشه ساخته شده است. همچنین حالت هواکش آن بسته به موتورش قدرت و توانایی مکش متفاوتی دارد. موتور آن می تواند تک موتوره یا چند موتوره باشد .

مزایا این هود:

  • قیمت ارزان.
  • جای کمی می گیرد.
  • به راحتی قابل تعمیر و نگهداری است.

معایب:

  • سر و صدای بلند.
  • توانایی هواکشی پایین.

هود بیمکث

هود شومینه ای

پر طرفدارترین و پرفروش ترین هود در بازار ، هود شومینه ایی است. طرح ها و مدل های متفاوتی در بازار وجود دارند. این مدل به دلیل قیمت مناسب و ظاهر مناسب خریداران بسیاری دارد. انواع طرح های شیشه ای، استیل، شیشه و استیل در بازار وجود دارد. صفحه مکش این نوع هود روی صفحه آن قرار دارد به همین دلیل دارای قدرت مکش بسیار زیادی است. تمامی هود ها دارای فیلتر های مخصوص هستند که چربی ها و موارد آلاینده را به خود جذب می کنند. مزیت این مدل این است که فیلتر های ان قابل تعوض و شست شو است و حتی می توان با استفاده از سنسور های تعبیه شده در آن زمان شست شو را نیز مشخص کرد. برای کم و زیاد کردن قدرت مکش یا روش و خاموش کردن آن هم می توان از دکمه های تعبیه شده روی آن استفاده کرد و هم از ریموت کنترل که از راه دور این قابلیت ها را به ما می دهد. هود شومینه ایی دارای سر و صدای کم و هم چنین قدرت مکش بسیار زیاد و ظار بسیار شکی است. همین دلیل ها باعث شده که خریداران بسیار زیادی در بازار داشته باشد و متداول ترین مدل در بازار باشد. انواع متفاوتی از بهترین هود آشپزخانه رو شما می توانید در سایت بست رویو پیدا کنید.

اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن بهترین هود آشپزخانه موجود در بازار را پیدا کنید . یا این که بهترین ها را در کنار هم یکجا مقایسه کنید . می توانید از سایت بست رویو بازدید کنید. در سایت بست رویو بهترین هود های آشپزخانه مانند هود بیمکث، هود کن، هود اخوان و دیگر مارک های هود آشپزخانه بررسی و مقایسه شده است.


https://wp.nyu.edu/samantech/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/